دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع تاثیر تبلیغ رویداد بر نگرش ها و مقاصد بازدید
عنوان فارسی مقاله:
تاثیر تبلیغ رویداد بر نگرش ها و مقاصد بازدید
عنوان انگلیسی مقاله:
The impact of event advertising on attitudes and visit intentions
دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:
مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
1. Introduction
Special events are one of the fastest growing sectors of tourism (Getz, 2008). Special events attract visitors to event-hosting cities and further induce more people to visit even after the event has passed (Backman, Backman, Uysal, & Mohr Sunshine, 1995; Getz, 1998, 2008). These events create a positive and distinctive image of the hosting city where a special event is held (Beeton, 2001). At the same time various media deliver specific images of the city and event to potential visitors, enabling them to make a rational choice or gain an emotional feel for new destinations to plan for an actual visit in the future (Butler, 1990; Connell, 2012; Iwashita, 2008; Lynch & Veal, 1996; O’Connor & Gilbert, 2008; Zhang, Xiaoxiao, Cai, & Lu, 2014). Chalip, Green, and Hill (2003) mentioned that exposure to media covering special events changes visitors’ perceptions of the hosting city in a positive way, which may increase tourist traffic for many years following the event (Dwyer, Mellor, Mistilis, & Mules, 2000; Ritchie & Smith, 1991). McDaniel (1999) also found that visitors’ attitudes toward the city are more positive when various programs in the event are paired with the image of the hosting city. In this regard, the effective use of advertising for events is an undeniably key factor in fostering visitors’ participation in the events (Getz, 2008; Witt, 1988). Moreover, media coverage of an event is considered to boost the image of the hosting city (Dwyer et al., 2000; Ritchie, Sanders, & Mules, 2006; Ritchie & Smith, 1991).
1.مقدمه
رویدادهای خاص یکی از سریعترین بخشهای رشد صنعت گردشگری است(Getz,2008). رویدادهای خاص بازدیدکنندگان را به شهرهای میزبان رویداد جذب می کند علاوه بر این بیشتر افراد را ترغیب می کند تا حتی رویداد را پس از اینکه به پایان رسید بازدید کنند (Backman,Backman,Uysal,&Mohr Sunshine,1995; Gets,1998,2008) . این رویدادها تصویر مجزا و مثبتی از شهر میزبان که رویداد خاصی در آن برگزار می شود ایجاد می کند(Beeton,2001).بطور همزمان رسانه های مختلف تصاویر خاصی از شهر و رویداد برای بازدیدکنندگان می فرستد و آنها را قادر می سازد تا انتخاب منطقی داشته باشند و احساس هیجانی برای مقاصد جدید آنها جهت بازدید واقعی در آینده به آنها دست بدهد(Butler,1990;Connell,2012;Iwashita,2008;Lynch&Veal,1996;O Connor& Gilbert,2008;Zhang,Xiaoxiao,Cai& Lu,2014)). Chalip,Green, and Hill(2003) اذعان داشتند که در معرض قرار گرفتن رسانه هایی که رویدادهای خاص را پوشش می دهند آگاهی بازدیدکنندگان را نسبت به شهر میزبان به طرز مثبتی تغییر می دهد که به طبع ممکن است بازدید و رفت و امد توریستها را در طی سالها بخاطر رویداد افزایش بدهد(Dwyer,Mellor,Mistilis,&Mules,2000;Ritchie & Smith,1991). McDaniel (1999) نیز به این نتیجه رسید که نگرش بازدیدکنندگان نسبت به شهر زمانی که برنامه های مختلف در رویداد با تصویر شهر میزبان تناسب داشته باشد مثبت ترمی باشد.از این نظر استفاده موثر از تبلیغ برای رویدادها یک عامل کلیدی و غیرقابل انکار در رشد مشارکت بازدیدکننگان در رویدادها می باشد(Getz,2008,Witt,1988).علاوه بر این، پوشش رسانه از یک رویداد برای توسعه و گسترش تصویر شهر میزبان در نظر گرفته می شود(Ritchie Dwyer,et al.,2000 ,;Ritchie , Mules,2006, Smith,1991).
کلمات کلیدی
The impact of event advertising on attitudes and visit ... https://www.sciencedirect.com/science/article/.../S144767701530066... - ترجمه این صفحه توسط S Kim - 2016 - بیان شده در 11 یافته - مقالات مرتبط This study examines the effects of event advertising on peoples' attitudes and visit intentions toward event-hosting cities. One hundred and ninety-two samples ... [PDF]The impact of event advertising on attitudes and visit ... modir3-3.ir/article-english/t558.pdf ترجمه این صفحه توسط S Kim - 2016 - بیان شده در 11 یافته - مقالات مرتبط This study examines the effects of event advertising on peoples' attitudes and visit intentions toward event-hosting cities. One hundred and ninety-two samples ... The impact of event advertising on attitudes and visit ... https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20173235401 ترجمه این صفحه توسط SS Kim - 2016 - بیان شده در 11 یافته - مقالات مرتبط This study examines the effects of event advertising on peoples' attitudes and visit intentions toward event-hosting cities. One hundred and ninety-two samples ... The impact of event advertising on attitudes and visit ... psycnet.apa.org/record/2016-55932-002 - ترجمه این صفحه This study examines the effects of event advertising on peoples' attitudes and visit intentions toward event-hosting cities. One hundred and ninety-two samples ... The Effects of Advertising Awareness and Media Form on ... https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19368621003591335 - ترجمه این صفحه توسط SM Hennessey - 2010 - بیان شده در 26 یافته - مقالات مرتبط ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - Visitor recall of PEI, measured through exposure to one or more types of advertising, has a pronounced impact on the intention to visit. ترجمه مقاله تاثیر تبلیغ رویداد بر نگرش ها و مقاصد بازدید - ... iranarze.ir/impact+event+advertising+attitudes+visit+intentions عنوان فارسی: تاثیر تبلیغ رویداد بر نگرش ها و مقاصد بازدید. عنوان انگلیسی: The impact of event advertising on attitudes and visit intentions ... [PDF]The impact of event marketing on brand equity - Columbia ... https://www0.gsb.columbia.edu/.../event_marketing_brand_equity.pd... ترجمه این صفحه توسط L Zarantonello - بیان شده در 112 یافته - مقالات مرتبط The impact of event marketing on brand equity: the mediating roles of brand experience and ... He is currently Nanyang Visiting Professor at ... traditional advertising still commands the largest percentage of media ..... brand attitudes and that, in turn, brand attitudes determine stronger purchase intentions (Close et al. 2006 ... [PDF]Events Tourism: Potential to build a brand destination ... - ... citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.601... ترجمه این صفحه توسط MT Jayswal - 2008 - بیان شده در 25 یافته - مقالات مرتبط ... well as advertising. The participants of the events and the attendees of events visit ... To show positive effects of events on a destination ...... Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs', Journal of Advertising, 29, 3 (2000), 1–13. Van Auken ... Effects of Sport Event Media on Destination Image and ... https://journals.humankinetics.com/doi/pdf/10.1123/jsm.17.3.214 - ترجمه این صفحه توسط L Chalip - 2003 - بیان شده در 407 یافته - مقالات مرتبط The effect of destination advertising and sport event media (advertising and telecast) were ... Destination image was significantly related to intention to visit the host desti- nation, but ...... Attitude determinants in tourism destination choice. An-.