آی اس آی پیپر

دانلود رایگان مقاله isi با ترجمه فارسی

آی اس آی پیپر

دانلود رایگان مقاله isi با ترجمه فارسی

آی اس آی پیپر

وبسایت آی اس آی پیپر ارائه دهنده امکان دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI به همراه ترجمه فارسی از جدیدترین مقالات لاتین 2017 و 2018

طبقه بندی موضوعی

دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع عوامل موثر بر شیوه های مدیریت ارتباط با مشتری



عنوان فارسی مقاله:

عوامل موثر بر شیوه های مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های دانشگاهی تایلند


عنوان انگلیسی مقاله:

Factors affecting customer relationship management practices in Thai academic libraries


دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:


مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:


قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:

Abstract
This study investigates and analyzes the factors affecting customer relationship management (CRM) practices in Thai academic libraries. The research conceptual framework focuses on factors affecting CRM practices was developed using Combe (2004)’s study on assessing CRM strategies. Mixed methods, qualitative, and quantitative approaches were used as a research methodology. Data was collected by using the interview and survey techniques with the administrators, staff and customers of six selected academic libraries in Thailand. Analysis of the data was done by using Pearson’s correlation coefficient, factor analysis, and multiple regression analysis. The results of the study show that factors that have statistically significant impact on CRM practices in Thai academic libraries at 0.05 level were: (1) the knowledge and understanding of CRM of library staff and leadership of library administrators (Beta Z 0.762), (2) organizational culture and communication (Beta Z 0.323), (3) customer management processes (Beta Z 0.318), (4) technology for supporting customer management (Beta Z 0.208), and (5) channels for library services and communications (Beta Z 0.150). The knowledge and understanding of CRM of library staff and leadership of library administrators which include the perception and awareness of service quality focusing on customer relationship is a key to library success.


چکیده

این مطالعه عوامل موثر بر شیوه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در کتابخانه های دانشگاهی تایلند را بررسی و تحلیل می کند. چهارچوب مفهومی تحقیق که بر عوامل موثر بر شیوه های CRM تمرکز می کند از مطالعه کمب (2004) بر ارزیابی تدبیرهای CRM استخراج شده است. از روش های ترکیبی، رویکرد کمی و رویکرد کیفی به عنوان روش تحقیق استفاده شد. داده ها از طریق مصاحبه و زمینه یابی اطلاعات با مدیران، کارمندان و مشتریان شش کتابخانه دانشگاهی در تایلند گردآمد. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که عواملی که در سطح معناداری 0.05 بیشترین تاثیر را بر اعمال CRM در کتابخانه های دانشگاهی تایلند داشته اند شامل موارد زیر می شود: (1) دانش و درک کارمندان و مدیران کتابخانه از CRM (Beta = 0.762),، (2) ارتباط و فرهنگ سازمانی (Beta= 0.323)، (3) فرایندهای مدیریت مشتری (Beta= 0.318)، (4) فناوری لازم برای حمایت از مدیریت مشتری (Beta= 0.208)، (5) رسانه های خدمات و ارتباط کتابخانه (Beta= 0.150). دانش و درک مدیران و کارمندان کتابخانه از CRM که شامل ادراک و آگاهی از کیفیت خدمات متمرکز بر روابط مشتریان است کلید دستیابی به موفقیت کتابخانه است.

کلمات کلیدی
Factors affecting customer relationship management practices in Thai ... https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1057231711000580 by P Siriprasoetsin - ‎2011 - ‎Cited by 19 - ‎Related articles The researcher has synthesized the findings of these studies into the following conceptual framework. Knowledge & understanding of CRM of library staff and leadership of library administrators. Organizational culture and communication. Customer management processes. Technology for supporting customer management. Factors affecting customer relationship management practices in Thai ... www.academia.edu/.../Factors_affecting_customer_relationship_management_practice... The results of the study show that factors that have statistically significant impact on CRM practices in Thai academic libraries at 0.05 level were: (1) the ... [PDF]Factors affecting customer relationship management practices in Thai ... iranarze.ir/wp-content/uploads/2017/08/7370-English-IranArze.pdf by P Siriprasoetsin - ‎2011 - ‎Cited by 19 - ‎Related articles focuses on factors affecting CRM practices was developed using Combe ... impact on CRM practices in Thai academic libraries at 0.05 level were: (1) the ... [PDF]Studying the Factors Affecting the Customer Relations Management ... https://journal-archieves30.webs.com/845-857.pdf by B Bavarsad - ‎2013 - ‎Related articles tasks with lower costs. This paper, tries to identify the factors which influence CRM. ..... Management Practices in Thai Academic Libraries". This research aimed ... [PDF]customer relationship management (crm) in academic libraries dspace.daffodilvarsity.edu.bd:8080/bitstream/handle/20.500.../Article-2.pdf?...1... by M Khan - ‎2016 - ‎Related articles Apr 30, 2016 - addressed applications of CRM in academic libraries and CRM benefits. Tulyasuk, et al. (2005) also suggested that Thai academic libraries had urgent ... customers'communication, most of these practices are related to the library ... Chen & Popovich (2003) suggested that the key factors for CRM are ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی