آی اس آی پیپر

دانلود رایگان مقاله isi با ترجمه فارسی

آی اس آی پیپر

دانلود رایگان مقاله isi با ترجمه فارسی

آی اس آی پیپر

وبسایت آی اس آی پیپر ارائه دهنده امکان دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI به همراه ترجمه فارسی از جدیدترین مقالات لاتین 2017 و 2018

طبقه بندی موضوعی

دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع کاهش خستگی در سطح تماس غلتشی در راه‌ آهن پر تردد سوئد



عنوان فارسی مقاله:

کاهش خستگی در سطح تماس غلتشی در راه‌ آهن پر تردد سوئد


عنوان انگلیسی مقاله:

Alleviation of rolling contact fatigue on Sweden’s heavy haul railway


دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:


مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:


قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:

1. Introduction
The “Malmbanan” is a heavy haul railway which carries iron ore from mines in the far north of Sweden, beyond the Arctic Circle, to ports and steel works on the coast in Norway and Sweden. It is essentially a single line with several passing loops, and was built almost 80 years ago specifically for the purpose of carrying iron ore. The line predated the road link across northern Sweden by several decades. The traffic is primarily in unit trains, with electric locomotives pulling a trainload of wagons that run on fairly conventional three-piece bogies with 25 tonne axle loads. There is typically about 23 MGT of traffic per annum on a line that is fairly highly curved, with a typical curve radius of 400 m. The main part of the Malmbanan, on which most of the work described here has been undertaken, is the line from the mine at Kiruna to the Norwegian port at Narvik. This is about 140 km long track from Kiruna to the Swedish/Norwegian border. There is a steady climb towards the border, followed by a rapid descent into Narvik. There are lines to other mines and also from Kiruna south towards the Swedish port and steel mill at Lulea.


1) مقدمه

«مالم بانان» راه‌آهن پرترددی است که سنگ آهن از معادن شمال دور سوئد از طریق آن به آن سوی مدار قطب شمال، بنادر و سازه‌های فولادی واقع در ساحل نروژ و سوئد انتقال داده می‌شود. اساساً این راه‌آهن خط آهنی تکی با چند حلقه عبوری است و حدود ۸۹ سال قبل بطور ویژه برای حمل سنگ آهن ساخته شد. خط آهن این راه‌آهن چند دهه قبل از جاده ارتباطی شمال سوئد احداث شد. در این خط آهن در درجه اول قطارهای واحد و لوکوموتیوهای برقی تردد می‌کنند که بار واگن‌هایی را که روی بوژی‌های سه‌قسمتی رایج با بار محور ۲۵ تنی حرکت می‌کنند می‌کشند. بطور معمول در هر خط ترافیکی حدود MGT ۲۳ در سال وجود دارد که خطی نسبتاً پرقوس با شعاع انحنای معمول ۴۰۰ متر است. قسمت اصلی راه‌آهن مالم بانان، که بخش عمده‌ای از تحقیق ما روی آن انجام شده است، خطی از معدن کایرونا تا بندر نروژ واقع در شهر نارویک است. طول این خط آهن از کایرونا تا مرز سوئد و نروژ حدود ۱۴۰ کیلومتر است. تا نقطه مرزی شیب صعودی یکنواخت وجود دارد و پس از آن خط آهن با شیب نزولی تندی به نارویک می‌رسد. در این محل خطوط دیگری به سمت معادن دیگر و نیز از کایرونای جنوبی به سمت بندر سوئد و کارخانه نورد فولاد شهر لولی دیده می‌شود.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۱۴
  • ۱۴۸ نمایش
  • مهدی ابراهیمی

مقالات مهندسی مکانیک الزویر با ترجمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی