دانلود رایگان مقاله ISI درباره طرح مسیریابی انطباقی لایه پیوندی برای بهبود و افزایش عملیات پروتکل های حمل و نقل
دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع طرح مسیریابی انطباقی لایه پیوندی برای بهبود و افزایش عملیات پروتکل های حمل و نقل
عنوان فارسی مقاله:
طرح مسیریابی انطباقی لایه پیوندی برای بهبود و افزایش عملیات پروتکل های حمل و نقل در شبکه های توری بی سیم
عنوان انگلیسی مقاله:
A link layer adaptive pacing scheme for improving throughput of transport protocols in wireless mesh networks
دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:
مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
4.1. Single UDP flow
We estimate the achieved throughput of a UDP flow in a chain topology by varying the offered load in the network. By varying the interval between the successive packets of the CBR traffic, we measure the end-to-end achieved throughput with and without enabling RTS/CTS mechanism of MAC. In both the cases when the offered load is initially low, the achieved end-to-end throughput increases linearly but reaches a maximum and starts decreasing with increasing offered load. The results are shown in Figs. 3 and 4. We show the end-to-end throughput for three different packet sizes in the CBR traffic. The results clearly show that if the offered load is more than the available capacity on the multihop path, the end-to-end throughput decreases signifi- cantly. This is due to the fact that the packets in the multihop path collide with the packets from the upstream node due to the well known hidden terminal problem in 802.11 DCF. Enabling the RTS/ CTS mechanism also could not reduce the collisions in the network and the throughput of the UDP flow decreases drastically with increase in the offered load above a certain point.
4.1 جریان معمولی UDP