دانلود رایگان مقاله ISI درباره یک مدل یکپارچه برای پیکربندی زنجیره تامین حلقه بسته و انتخاب تامین کننده
دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع یک مدل یکپارچه برای پیکربندی زنجیره تامین حلقه بسته و انتخاب تامین کننده
عنوان فارسی مقاله:
یک مدل یکپارچه برای پیکربندی زنجیره تامین حلقه بسته و انتخاب تامین کننده: رویکرد چند هدفه
عنوان انگلیسی مقاله:
An integrated model for closed-loop supply chain configuration and supplier selection: Multi-objective approach
دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:
مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
1. Introduction
Reverse logistics is defined as the process of planning, implementing and controlling the inbound flow and storage of secondary goods and related information opposite to the traditional supply chain directions for the purpose of recovering value and proper disposal (Fleischmann, 2001). The design of reverse logistics network is a difficult problem because of economic aspects and the effects of it on other aspects of human life, such as the environment and sustainability of natural resources (Francas & Minner, 2009; Lee & Dong, 2009). Reverse logistics options consist of reuse, resale, repair, refurbishing, remanufacturing, cannibalization, and recycling (Thierry, Salomon, Nunen, & Wassenhove, 1995). In the remanufacturing process, used products are disassembled in disassembly sites. Then they are divided to two kinds of parts. Usable parts are cleaned, refurbished, and they are transmitted into part inventory. Then the new products are manufactured from the old and new parts (Kim, Song, & Jeong, 2006). The purpose of refurbishing is to increase the quality of products. Quality standards are less rigorous than those for new products. Military and commercial aircraft are examples of these products. Although the quality of products is improved by refurbishing, remaining service life is generally less than the average service life of new ones (Thierry et al., 1995).
1. مقدمه
لجستیک معکوس به صورت فرآیند برنامه ریزی، اجرا و کنترل جریان ورودی و موجودی کالاهای دست دوم و اطلاعات مربوط به آن ها در خلاف جهت زنجیره تأمین مرسوم به منظور باز پس گیری ارزش و دفع مناسب تعریف می شود (فلایش من، 2001). طراحی شبکه لجستیک معکوس به دلیل جنبه های اقتصادی و اثرات آن بر جنبه های دیگر زندگی بشر، از قبیل محیط زیست و پایداری منابع طبیعی، مسئله ای دشوار است (فراناس و مینر، 2009؛ لی و دونگ، 2009). لجستیک معکوس شامل عناوین استفاده مجدد، فروش مجدد، تعمیر، مرمت سازی، تولید مجدد، انهدام و بازیافت می شود (تیری، سالومون، نوونن و واسن هیو، 1995). در فرآیند تولید مجدد، محصولات استفاده شده در سایت های دمونتاژسازی، جداسازی شده اند. سپس آنها به به دو گروه قطعات تقسیم شده اند. قطعات قابل استفاده، تمیز و مرمت شده و به بخش موجودی قطعه منتقل شده اند. سپس محصولات جدید از قطعات قدیمی و جدید ساخته شده اند (کیم، سانگ، و جئونگ، 2006). هدف از مرمت سازی، افزایش کیفیت محصولات است. استانداردهای کیفیت برای آن ها از جدیت کمتری نسبت به محصولات جدید برخوردارند. هواپیماهای نظامی و تجاری نمونه هایی از این قبیل محصولات هستند. اگر چه کیفیت محصولات توسط مرمت سازی، بهبود یافته، باقی عمر خدمت این محصولات به طور کلی کمتر از متوسط عمر خدمت محصولات جدید است (تیری و همکاران، 1995).