دانلود رایگان مقاله ISI درباره مدیریت نام تجاری در آموزش عالی
دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع مدیریت نام تجاری در آموزش عالی
عنوان فارسی مقاله:
مدیریت نام تجاری در آموزش عالی: مقیاس شخصیت برند در دانشگاه
عنوان انگلیسی مقاله:
Brand management in higher education: The University Brand Personality Scale
دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:
مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
1. Introductio
Increasing competition between universities heightens the need for institutions to understand, manage, and leverage a strong brand position (Celly & Knepper, 2010; Hemsley-Brown & Goonawardana, 2007; Maringe & Gibbs, 2009). Consequently, more and more universities apply common marketing techniques including brand management to compete effectively (Chapleo, 2011, Hemsley-Brown & Oplatka, 2006). A university brand represents the totality of perceptions and feelings that stakeholders associate with that particular university (Ali-Choudhury, Bennett, & Savani, 2009; Batra, Ahuvia, & Bagozzi, 2012). Tangible perceptions like tuition fees and teaching quality (Alwi & Kitchen, 2014; Joseph, Mullen, & Spake, 2012) as well as symbolic and affective qualities like fun, excitement, and passion (Alwi & Kitchen, 2014; Bennett & Ali-Choudhury, 2009) encompass university brand.
مقدمه