دانلود رایگان مقاله ISI درباره گرایش کارآفرینانه،جهت گیری برند و رشد تجارت
دانلود رایکان مقاله انگلیسی ISI با موضوع تاثیر گرایش کارآفرینانه بر برندسازی B2B و رشد تجارت در بازارهای در حال ظهور
عنوان فارسی مقاله:
تاثیر گرایش کارآفرینانه بر برندسازی B2B و رشد تجارت در بازارهای در حال ظهور
عنوان انگلیسی مقاله:
The impact of entrepreneurial orientation on B2B branding and business growth in emerging markets
دانلود رایگان مقاله ISI با فرمت PDF:
مشاهده توضیحات کامل و خرید ترجمه فارسی با فرمت ورد تایپ شده:
بخشی از مقاله انگلیسی :
2. B2B SMEs in emerging markets
The transition from a socialist, state-controlled market mechanism to a market-based economy brings about new forms of competition as formerly state-owned enterprises are challenged by new private firms and foreign firms entering the markets (e.g., Gao, Zhou, & Yim, 2007; Tan & Tan, 2005; Zhou, Gao, Yang, & Zhou, 2005). The changed competitive landscape necessitates the unlearning of old routines (Miller, 1987) as the changes taking place in emerging markets provide more opportunities for small firms to engage in entrepreneurial activities (Liu, Luo, & Shi, 2003). Tan (1996) notes that key elements for entrepreneurial success include speed, surprise, and sound execution. These are important because customer needs in emerging markets change rapidly (Golden, Doney, Johnson, & Smith, 1995). Entrepreneurs ought to be proactive, bending the conventional rules of the markets, crossing boundaries and making strategic moves (Tan, 1996; see also Tan & Tan, 2005).